donderdag 23 maart 2017

GROENST #54; Round Robin

GROENST # 54; Round Robin
Van het ene project in het andere.........zo leef ik zo'n beetje m'n leven. Van de ene GROENE uitdaging in weer een andere challenge. Je kent het inmiddels misschien al een beetje van me.
Het ene Round Robin project is afgerond en voor het andere heb ik nog een paar boekjes te gaan.. Een heerlijk project trouwens, om mee bezig te zijn. "Een Round Robin boekje is een rondreizend creatief project waarin alle groepsleden starten met een eigen boekje. De boekjes reizen rond in de groep en iedere deelnemer vult de boekjes met een afgesproken aantal bladzijde vol creatieve kunsten. Na een aantal maanden komt het boekje weer terug bij de oorspronkelijke eigenaar, maar nu barstensvol bijdragen van de andere deelnemers, speciaal voor elkaar gemaakt. Bijzonder! Op deze website lees je alles over Round Robin."
Voor mij is het belangrijk om elke dag even creatief bezig te zijn, dus zo'n Round Robin boekje is ideaal! Hoewel een stukje boezem breien voor de stichting Breiboezem ook bij dat creatief bezig zijn hoort hoor, of een bloemetje haken, of een granny voor de plaid die maar langzaam groeit. Even terug naar RR....Om creatief bezig te zijn voor een onbekende heeft helemaal iets spannends en waarschijnlijk hoor je er nooit meer wat over en ja......jammer je bent het kwijt. Je maakt iets voor iemand en zelf heb je alleen maar lol tijdens het maken en het nog steeds even bekijken als het klaar is en het boekje hoeft nog niet opgestuurd te worden en dan moet je het loslaten.
Toch wel net zoiets als je kind loslaten. Het is iets van jezelf en je hebt er geen zicht meer op, je verliest het uit het oog. Ik maak er wel foto's van. Elke creatieve bladzij wordt op de foto gezet en zo af en toe zet ik er wat van op pinterest. Inmiddels heb ik op m'n laptop 6 mappen met de namen van alle deelnemers aan de 6 rondes waaraan ik heb meegedaan en in al die verschillende mapjes weer foto's van de 8 of 10 dubbele pagina's die ik gemaakt heb en van details. Ik zie daar ook een ontwikkeling in. In het begin een beetje stijfjes, nog een beetje bangig, maar het wordt hoe langer hoe losser, steeds meer een eigen stijl. Nieuwe dingen uitproberen en een uitdaging om te creëren met alles wat ik al in huis heb en dat is echt niet weinig. Oude Flows met mooie papiertjes, allerlei soorten verf, stempels, inkten, de inhoud van m'n keukenla. Vondsten. Leuk, leuk, leuk!
Wil je ook een keertje meedoen? Via de facebookgroep, Round Robin ideetjes en inspiratie kan je je aanmelden. Je kunt kiezen voor een ronde per post, dat kost je zo'n 8x portokosten van 1,56 in het begin, oplopend tot 3,95. Ik heb er een paar keer aan meegedaan maar vind het toch het leukste om het op te zetten in eigen woonomgeving, waarbij je de boekjes gewoon aan elkaar door kunt geven en met een gezellig samenzijn te starten en af te sluiten. Dus Wapenveld e.o..........mocht je zin hebben, dan doe ik nog een keertje mee!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten